ویلای فلت

ویلای فلت، مسطح یا تک طبقه بیشتر در مناطقی ساخته می شود که ویو خاصی در اطراف وجود ندارد. در این نوع ویلا، ابتدا یک فنداسیون یا کرسی احداث شده و بنای مورد نظر روی آن ساخته می شود.

 

ویلای فلت اسکلت فلزی

بهترین نوع اسکلت برای ویلای فلت از لحاظ سرعت و سهولت در اجرا، اسکلت فلزی است. ابتدا پلیت های ۱۰‌میل فلزی روی کرسی نصب شده و سپس پروفیل ها یا تیرآهن های ستون روی آن نصب شده و کلاف بندی می شوند. سقف خارجی ویلای فلت اسکلت فلزی می‌تواند به صورت شیروانی هشتی یا تک شیب اجرا شود و در سبک مدرن معماری نیز می‌توان سقف خارجی را مسطح و با بتن و تیرهای فلزی اجرا کرد. چنانچه بخواهید روی بام ویلای اسکلت فلزی فلت، روف گاردن اجرا کنید باید در تعداد ستون ها و تیرها تجدید نظر کنید و تعداد یا سایز آن ها را با راهنمایی مهندس سازه، افزایش دهید.

 

ویلای فلت اسکلت بتنی

در پروسه ی ساخت ویلای فلت اسکلت بتنی، میلگرد های ستون از فنداسیون به سمت بالا ادامه پیدا کرده و طبق قوانین جدید خم ریشه ستون ها به سمت داخل اجرا می شود که باعث افزایش مقاومت در برابر تنش های احتمالی خواهد شد. در این نوع اجرا نیز می‌توان سقف را به دو نوع اجرا کرد. خرپا و اهنکشی و اجرای شیروانی و یا اجرای سقف با مصالح ملاتی یا دال بتنی.

در این روش اجرا نیز می‌توانید جهت اجرای روف گاردن از دال بتنی استفاده کنید تا مقاومت سقف برای تحمل بار سازه را افزایش دهید.

 

محوطه سازی در ویلای فلت

محوطه سازی در ساخت ویلا به طور کلی امر مهمی است و بدو ورود بازدید کننده نظر وی را جلب می‌کند یا بالعکس. این مقوله در ویلای فلت مهمتر نیز می‌شود. چرا که عموما ویلاهای فلت موقعیت اشراف بر ویو منطقه را ندارند و افراد مقیم در آن بیشتر وقت خود را در محوطه می‌گذرانند، از همین رو در ساخت ویلای فلت هزینه ی ویژه ای برای محوطه سازی در نظر بگیرید، در مواردی حتی هزینه ی اجرای محوطه از هزینه ی ساخت بنای اصلی بیشتر می شود.

شما میتوانید انواع ویلا های فلت اجرا شده توسط گروه تهران عمران را در قسمت پروژه های اجرا شده مشاهده فرمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *