برای ساخت ویلا در شمال سراغ مناطق پرحاشیه نرو!!

برای ساخت ویلا در شمال سراغ مناطق پرحاشیه نرو!!


برخی مناطق در استان مازندران جز مناطق پرحاشیه به حساب می آیند؛

زمین شهرکی

اولین خط قرمز در فرار از حاشیه و گرفتاری،پرهیز از خرید زمین شهرکی است. بزرگترین سوالی که باید در ذهن خریدار زمین شهرکی شکل بگیرد این است. چرا باید فردی متراژ زیادی زمین را خریداری کند، هزینه ی هنگفتی برای محصور کردن آن پرداخت کند و متراژ قابل توجهی از آن را به ناچار به مسیر سازی اختصاص دهد و همچنین برای صاف کردن و قابل تردد کردن آن مسیر هزینه کند؟؟؟ اگر این فرد میخواست مثلا ۲۰ قطعه زمین بخرد و بفروشد میتوانست در نقاط مختلف زمین های تک قواره یا نهایتا دوقواره خریداری کند و متراژ کمتری را به راه سازی اختصاص دهد!!!

البته این نکته را فراموش نکنید ما در مورد زمین شهرکی صحبت میکنیم نه ویلای شهرکی. در مورد ویلای شهرکی در مقالات بعدی صحبت خواهیم کرد.

انگیزه این افراد از بوجود آوردن قطعات شهرکی چیست و چرا یک زمین بزرگ را خریداری کرده و به صورت شهرک قطعه قطعه می کنند؟؟!!

پاسخ خیلی سهل و ساده است. این زمین که با متراژ بالای ۳۰۰۰ متر معمولا خریداری می شود، کاربری مسکونی نداشته، و کاربری آن یا گردشگری و یا زراعی است و تا زمانی که در آن سازه ای بنا نشده هیچ ارگانی برای مالک آن مزاحمتی ایجاد نمی کند. و زمانی که شما شروع به ساخت کنید سر و کله ی مدعی العموم پیدا خواهد شد. اگر کاربری زمین گردشگری باشد نهایتا سند تفکیکی صادر نخواهد شد و سند به صورت مشاع و با کاربری گردشگری بوده و ارزش ملک تقریبا نصف ملک مسکونی می باشد. این نکات را حتما در نظر داشته باشید.

 

مناطق پرونده خیز و به شدت ارزان

یکی دیگر از مناطقی که نباید برای خرید زمین انتخاب کنید مناطق معروف در پرونده های حقوقی متعدد و در عین حال به شدت ارزان هستند که ارزش وقت گذاشتن و تحقیق و پژوهش را ندارند و شما نباید به امید کسب اطمینان از مدارک زمین، در چنین مناطقی زمین ویلایی خریداری کنید چرا که بدنامی این مناطق در آینده گریبان شما و ملکتان را خواهد گرفت و برخلاف هزینه هایی که می کنید، فروش ملک و کسب ارزش افزوده برای شما امری رویایی خواهد شد. و نهایتا با کمترین قیمت ملک خود را فروخته و از این مناطق فرار خواهید کرد. به دلایل مختلفی از نام بردن این مناطق معذوریم اما اگر برای شما مهم است که این مناطق را بشناسید می‌توانید با تماس با تهران عمران و درخواست مشاوره ی خرید زمین از مناطق قرمز مطلع شده و با مناطق مناسب تر نیز آشنا شوید. فراموش نکنید هیچ ارزانی بی علت نیست!!!

 

مناطق غیر توریستی و عمق مناطق بومی

شاید برخی مناطق را پیدا کنید که به نسبت محله های دیگر خیلی ارزان باشند اما بافت آن به شدت بومی و مسیر آن از مسیرهای اصلی خیلی دور باشد. اینگونه مناطق برای ساخت ویلا مناسب نبوده و جهت زندگی بومیان منطقه است که البته بومیان مازندران انسانهای بسیار مهمان نواز و مهربانی هستند اما در آینده شما برای فروش ویلا با مشکل مواجه خواهید شد. افرادی که به دنبال خرید ویلا هستند سعی می کنند در آدرس های روتین و مناطق توریستی و نزدیک به مناطق گردشگری ویلا خریداری کنند. پس احتمال اینکه به عمق مناطق بومی وارد شوند بسیار ضعیف است. اینگونه مناطق برای ساخت مجموعه های اقامتی نیز مناسب نیستند و حضور مسافران و تردد مرتب افراد متخلف و غریبه باعث بر هم زدن آسایش بومیان منطقه شده و آنها را آزار می دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *