خلق ارزش افزوده همواره با سود اقتصادی گره خورده است. در صنایع مختلف با ترکیب متریال و تبدیل آنها به یک محصول نهایی و قابل استفاده و بهره برداری، نتیجه ی جدیدی به نام ارزش افزوده به دست می آید. صنعت ساختمان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با ترکیب اصولی مصالح و ساخت محصولی به نام ساختمان، که در بستر زمین اجرا می شود؛ ارزش افزوده و سود اقتصادی به وجود می آید. میزان سود و ارزش افزوده ی ساختمان به عوامل مختلفی بستگی دارد. عواملی همچون: محل اجرای پروژه، نسبت اضلاع زمین، امکانات نزدیک به زمین، عدم وجود مخاطرات طبیعی و غیر طبیعی در اطراف زمین، کیفیت مصالح مورد استفاده، کیفیت اجرا، امکانات و آپشن های ایجاد شده در ساختمان، زیبایی ظاهری ساختمان و…

 

سود ویلاسازی در شمال

ساخت ویلا نیز مانند دیگر ساختمان ها دارای سود بوده و مولّفه های آن اندکی با ساختمان سازی در شهرها متفاوت است. در این مقاله به مهم ترین عوامل تاثیر گذار در افزایش حاشیه سود ساخت ویلا اشاره می‌کنیم.

مشخصات لوکیشن و زمین ساخت ویلا

لوکیشن و منطقه ی ساخت ویلا در شمال باید به تهران نزدیک بوده و همچنین راه اصلی دسترسی به آن اتوبان تهران شمال باشد و لوکیشن های موجود در عمق مازندران به دلیل دور بودن از اتوبان تهران شمال و ترافیک های شهری موجود در مسیر، برای ساخت ویلا به قصد فروش، مناسب نمی‌باشند. بعداز لوکیشن و منطقه مولفه ی بعدی محلیّت و بافت اجتماعی منطقه است. همانطور که در دیگر مقاله ها اشاره نمودیم، ساخت ویلا در مناطق بومی نشین و مناطقی که جمعیت بومیان بیش از جمعیت ویلا داران است، اشتباه بوده و موجب ناراحتی بومیان نیز می شود که در کل حاشیه سود ساخت ویلا را کاهش می دهد. نسبت اضلاع زمین پروژه نیز فاکتور مهمی در ساخت ویلاست. زمین های به اصلاح اتوبوسی که دهانه ی کوچکی نسبت به چپ و راست خود دارند برای ساخت ویلا مناسب نبوده و به علت کاهش دید نما و باریک بودن، باعث کاهش سود ساخت ویلا می شوند. نسبت اضلاع نباید بیش از ۲برابر باشند. عدد مطلوب بین ۱/۳ برابر تا ۱/۷ می باشد. چنانچه منطقه ی انتخابی دارای پستی و بلندی و شیب می باشد. شما سعی کنید تا در نقاط مرتفع تر و بالا دست زمین خریداری کنید. در خرید زمین به مخاطرات طبیعی مانند سیل و زلزله توجه داشته باشید.

متریال مورد استفاده در ساخت ویلا

استفاده از متریال نو و جدید و همچنین کاربردی، جذابیت را برای خرید افزایش می دهد. اگر با هدف افزایش سود نهایی و کاهش هزینه ها دست به استفاده از متریال ارزان و بی کیفیت بزنید، اشتباه بزرگی را مرتکب شده اید. چرا که مشتریان خرید ویلا اهمیت زیادی به کیفیت متریال می دهند و به خوبی می‌دانند که خرید ویلای بی کیفیت موجب هزینه های ثانویه شده و آنها این ریسک را نمی پذیرند. استفاده از تاسیسات جدید و سیستم های برودتی و گرمایشی جدید و بی دردسر نیز از مواردی است که سود ویلاسازی را افزایش داده و موجب استقبال مشتریان خواهد شد. تا جای ممکن از ایجاد سیستم های تاسیساتی پر دردسر مانند موتورخانه بپرهیزید و این را بدانید که مشتریان خرید ویلا حوصله ی آموزش دیدن برای استفاده از این تاسیسات را نداشته و به دنبال سیستم های بی دردسر دیجیتالی و جدیدتر هستند.

 

 

طراحی نما و پلان های داخلی

یکی از جذاب ترین فاکتورها برای مشتری ویلا در شمال، نما و ظاهر آن و همچنین تقسیم بندی های داخلی ساختمان ویلاست. طراحی زیبا، با جزئیات و خلاقانه و همچنین استفاده ی مفید از سطح اشغال بنا، موجب جذب مشتریان شده و سود ساخت را افزایش می دهد. هزینه کرد برای طراحی نما و پلان ها و دریافت مشاوره از متخصصان این حوزه موجب موفقیت شما شده و به هیچ وجه این هزینه ها را گزاف یا بیهوده نبینید!

درصد سود ویلاسازی در شمال

وقتی یک زمین خالی را خریداری می نمایید؛ به طور کلی با گذشت زمان ارزش تورمی به قیمت زمین افزوده خواهد شد. اما ارزش افزوده با ساخت ویلا در آن رقم خواهد خورد. به طور معمول وقتی زمینی را در شمال خریداری می کنید و در آن ویلا می‌سازید،  در زمان فروش قیمت زمین با ضریب درصدی جدیدی محاسبه می‌شود و همچنین بنای ساخته شده نیز دارای یک عرف قیمت منطقه ای بوده که در صورت لوکس بودن یا با کیفیت بودن مقداری بالاتر از عرف قابل فروش است. قیمت بنای نوساز ساخته شده را معمولا بر اساس قیمت فروش آپارتمان در منطقه محاسبه میکنند، در استان مازندران این عدد در مناطق مختلف متفاوت بوده و در بازه ی ۲۸ میلیون تومان تا ۸۰ملیون تومان متفاوت است؛ اما نکته ی اساسی این است که هزینه ی تمام شده در همه ی مناطق تقریبا برابر است و این مولفه های مذکور است که عدد نهایی را افزایش می‌دهد.

مشاورین اقتصادی تهران عمران می‌توانند شما را در خرید زمین مناسب جهت ساخت پرسود راهنمایی نموده و تا پایان پروسه ی ساخت و فروش شما را همراهی نمایند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *