پیش ساخته ساخت ویلا ویلای پیش ساخته

این روز ها شاهد وجود هزاران کارگاه ساخت کلبه های پیش ساخته هستیم که با استقبال شدید مردم روبرو شده اند. اصولا این کارگاه ها اسکلت و سقف خارجی این سازه ها را ساخته و با جرثقیل آن را به محل نصب حمل می‌کنند، اما آیا شما می‌دانید که این کار به لحاظ فنی و مهندسی و اصولی اشتباه و خطرناک است؟!

بر اساس علوم مهندسی سازه ها بر اساس نوع متریال و اتصالات خود قدرت مشخصی برای تحمل تنش، تکان و فشار را دارند و امروزه این قدرت با نرم افزارهای محاسبات مهندسی قابل محاسبه است. وقتی شما سازه ای را با اسکلت فلزی یا چوبی می‌سازید، این سازه میزانی از فشار و تنش را در برابر زلزله و تکان های شدید یا بار فشار تحمل می‌کند. حال تصور کنید که وقتی چنین سازه ای را لیفت میکنید و از زمین بلند میکنید، فشاری برابر وزن سازه به آن وارد میکنید. و وقتی مسیری را روی تریلر برای حمل تا محل نصب طی میکنید، مانند این است که کل این زمان را شبیه سازی زلزله نموده اید و به سازه تنش های جدی وارد میکنید. چنانچه در مبدا و مقصد،کیفیت اتصالات یا جوش ها را بررسی کنید با افت مقاومت حداقل ۴۰٪ روبرو خواهید شد!!!.

شرکت تهران عمران خود از مجریان ویلاهای سوئیسی و انواع مدرن کابین هاست اما همیشه در مورد خطرات حمل، هشدارهای لازم را مشتریان خود می‌دهد و به هیچ وجه دست به حمل و نقل سازه نمی‌زند.

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چرا بسیاری از شرکت ها این کار انجام می‌دهند و این ریسک را به جان میخرند؟!  پاسخ ما به این سوال شما شاید شما را قانع کند که به این شکل صاحب ویلا نشوید. وقتی شرکت سازنده بخواهد پروژه را در محل اجرا کند، باید تمام تیم اجرایی را به محل شما اعزام کند و مسئول اجرایی شرکت نیز در محل حاضر شده و به نظارت بپردازد. قطعا به لحاظ اقتصادی این روش برای شرکت مجری بصرفه نبوده و او ترجیح می‌دهد سازه ی غیر مقاوم را به مشتری خود بفروشد ولی از سود بیشتری برخوردار شود و در دفتر خود مستقر باشد!!

ما در این مقاله قصد تخریب رقبا و دیگر هنرکاران را نداریم اما به عنوان مسئولیت اجتماعی خود باید شما را از خطرات اینگونه ساخت و ساز ها آگاه کنیم. و بدانید که اگر شرکت تهران عمران با درخواست ساخت کلبه های پیش ساخته از سوی مشتریان خود موافقت نمی نماید، به این دلایل مهم و اساسی است.

شرکت تهران عمران، با کیفیت ترین ویلاهای چوبی و سوئیسی را در محل پروژه ی شما اجرا نموده و تضمین مادام العمر کیفیت را به شما هدیه می دهد و این در حالی است که هیچ گونه تغییری در قیمت تمام شده نمی‌دهد.

سلامت و شاد باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *